בוריקה של הרצל, שוק נתניה

בוריקה או בוריק, היא מנה מתחרה של פלפל מזון מהיר של יוצאי תוניסיה וטריפולי. הדוכן הקטן הזה קיים יותר מ-60 שנה וכיום מנוהל על ידי אלי, דור שלישי, שמכין בוריקה נפלאה ומתפצפצת "בדיוק לפי המתכון המסורתי של המשפחה".

עבור אנשים רבים בבריק, או בוריקה, תלוי את מי שואלים, זה עניין של נוסטלגיה: דוכני לבנים היו נפוצים כמעט כמו דוכני פלאפל בשנות ה-70 וה-80. היום, אם תרצו לקנות בריק חם מהטיגון, תוכלו למצוא אותו בעיקר במעוזי עדה ביהוד, נתניה ושוק הכרמל.

בצק הבריק הוא ייחודי בעולם הבצקים: גם דק, גמיש וגם ממש ממש נוח לעבודה. הכנתו היא מלאכה שמספר המתרגלים בה הולך ופוחת, ושמורה בעיקר לטבחים תוניסאים מנוסים, שמכירים את הטכניקות והטריקים לרידוד מדויק של הבצק העדין. להכנה הביתית אנו משאילים את עלי הסיגר מהמטבח המרוקאי – הם גם גמישים, דקים ומתנהגים מצוין בטיגון. תוכלו למצוא אותם באגף הבצקים הקפואים בסופר, ליד המלאווץ'.

אלי ממלא את דף הבוריק הדק, שנעשה במקום, בביצה ותפוחי אדמה ומטגן הכל ביחד. אם כל הטוב הזה לא יספיק לכם בריפוד, הוא ישים עבורכם את הבורק המטוגן בפיתה כדי להגן על הבגדים שלכם מהחלמון הנוזל. למנה המושלמת הזו אפשר להוסיף חריף, טחינה, סלט וצ'רשי (סלט דלעת), והכי חשוב – אפשר לקנות עלי בוריק לבית.

שוהם 13 נתניה