הר הרצל, מוזיאון הרצל

בית העלמין הלאומי של מדינת ישראל ממוקם בהר הרצל במערב ירושלים. בין הקברים בגבעה זו ניתן למנות את בית הקברות הצבאי המרכזי במדינה וחלקת גדולי האומה, בה קבורים מנהיגי האומה והציונים. מוזיאון הרצל ממוקם בראש ההר, שם היכל הזיכרון הלאומי מנציח את כל הנופלים להגנת המדינה מאז 2017.

הטקסים המרכזיים ביום הזיכרון לחללי ישראל מתקיימים בהר הרצל לזכר הנופלים בצה"ל, במשטרת ישראל ובזמן פעולות איבה. הנשיא, ראש הממשלה וראש המדינה משתתפים כולם בטקסים אלה. טקס זה פותח את יום העצמאות.

ממוקם ברחבת הכניסה הראשית של הר הרצל, מוזיאון הרצל בירושלים מציג את הנוהג והחזון של בנימין זאב הרצל.

לכבוד יום הולדתו ה-100 של הרצל, המוזיאון שופץ, שודרג ונפתח מחדש. במוזיאון החדש ארבע מצגות אור-קוליות: אחת על דרכו של הרצל לציונות, אחת על פעילותו הציונית, אחת על חדרו של הרצל ורביעית על ההשוואה בין חזונו של הרצל באלטנוילנד לבין הישגי מדינת ישראל. במסגרת המוזיאון יוצג גם עבודתו המקורית של הרצל.

במוזיאון החדש  תוכלו להכיר את פועלו של הרצל בסרטון המספר את סיפורו ומוקרן על מספר מסכים שונים שיוצרים חוויה מרגשת יותר ושמים את הצופה במרכזה, הסרטון מציג את חייו ותרומתו של הרצל לציונות, את מעורבותו בפוליטיקה הציונית ואת חזונו המתווה באלטנוילנד. מתחם המוזיאון כולל שני מרכזי חינוך הקשורים לציונות, בניהול ההסתדרות הציונית העולמית. כמו כן מוצג שולחן העבודה של הרצל, מספר מכתבים עם כתב ידו ועוד פריטים אישיים של חוזה המדינה.