פותחים החורף עם החמין הטוב ביותר במלון גרנד קורט ירושלים

חמין. סיר ליילי מלא כל טוב. מאכל מסורתי לעדות רבות. עוד כמה שנים נטען שגם הוא שלנו במקור. אבל בינתיים, החלה תחרות שקטה עם תוצאות מרעישות במטבח השפים של מלון גרנד קורט ירושלים.

במשך חודשים רבים מיטב השפים ובראשם השף סולימאן ארנאוט, בישלו, טעמו, תפחו ועמלו על מתכונים ייחודים של כל עדה והחמין שלה. עסקו בשינויים ושיפורים, אינספור לילות של בישולים איטיים ומאמצים להגיע להחלטה הנכונה ביותר.

הצ'ולנעט שכולנו מכירים הינו נושא יקר לליבנו ועוד יותר לאמהותינו, אפילו צה”ל לא ויתרו על המסורת בכל בכל יום שבת.

בסופו של תהליך הגיעו השפים לריכוז מושלם של עשרת המתכונים המוצלחים ביותר, ביום שלישי ה 12.01.10 נפתח שולחן חגיגי במלון לכל הטועם והבוחר, אירוע תיקשורתי הכולל טעימות ופרסום כל מתכונים וסודות של החמין:

החמין המרוקאי מכיל פירות יבשים, החמין הפרסי הכולל בשר כתף ועצמות, החמין העירקי המגוון עם חלקים פנימיים ועגבניות, החמין הפולני עם קישקע, החמין האתיופי המתקתק שכולל דבש וסוכר, החמין המזרח אירופאי, החמין ההונגרי, החמין הבוכרי, החמין הצברי והחמין הישראלי.

אך מלכת יופי יש רק אחת והזוכה במקום הראשון והנבחר מכולם היה החמין העירקי!

החלטנו לפנק ולפרסם את המתכון הייחודי שכולם יוכל להנות:

המצרכים:
1 עוף שלם
2 כוסות אורז
2 בצלים גדולים חתוכים
3-תפוחי אדמה גדולים פרוסים לפרוסות
חלקי עוף פנימיים כבד, לב, קורקבנים
עגבנייה גדולה קצוצה לקוביות
מעט שמן
קופסת רסק עגבניות קטנה
מלח, פלפל, כף אבקת מרק,כפית תבלין בהראת ,כפית הל טחון
1 תמר יבש
8 ביצים קשות

אופן ההכנה:
* מכינים מלית לעוף: שוטפים חצי כוס אורז, מסננים ומוסיפים לקערה את חלקי העוף הפנימיים חתוכים לקוביות.
* מוסיפים מלח, פלפל, בהראת, כף רסק עגבניות ומעט שמן . ממלאים את העוף השלם ומכניסים לתוכו את תערובת האורז וחלקי הפנים. סוגרים בחוט תפירה או בקיסמי שיניים שהמילוי לא יצא.
* מניחים את העוף בסיר רחב עם קצת שמן, ומטגנים אותו מכל הצדדים עד שישחים . מוסיפים ליטר מים ומבשלים את העוף כחצי שעה. מניחים את העוף בצלחת, מבלי שיתפרק, ושומרים את נוזלי הבישול שלו בקערה. בסיר מטגנים במעט שמן את שני הבצלים הקצוצים ומוסיפים להם את קוביות העגבנייה , מאדים ביחד כמה דקות . מוסיפים את יתרת רסק העגבניות, מוסיפים מלח, פלפל, בהראת והל ומערבבים היטב מוסיפים את האורז ואת התמר. מוסיפים 3.5 כוסות של הנוזל בו בישלנו את העוף. מוסיפים את האורז ומבשלים כ- 10 דקות חצי בישול, על להבה בינונית.
* משמנים את תחתית סיר החמין, מניחים את פרוסות תפוחי האדמה ומתבלים קלות במלח ופלפל, מניחים מעליהם את העוף השלם. מסביב לעוף מסדרים את האורז שבישלנו, כולל הנוזלים שטרם נספגו בו. מכסים ביריעת בד נקיה או שקית קוקי ומכניסים לתנור בחום של 140 מעלות, כעבור כשעה בערך, מנמיכים את החום ל -100 ומשאירים כך כל הלילה. מבשלים את הביצים בכלי נפרד ומניחים אותן בתנור בכלי נפרד.